onsdag 6 juni 2012

Utbildningsdag 1

Yeay! Fantastisk första dag på den teoretiska grundutbildningen. Otroligt bra och pedagogisk lärare och trevliga klasskompisar. Pluggar nu för fullt, även om ögonen snart går i kors.

Och hörrni - jag hade inte behövt oroa mig för nåt!

Dessutom, och det viktigaste för mig idag - en otroligt viktig pollett trillade ner hos mig, tack vare en klasskompis som visade sig vara elitidrottskvinna (dessutom väldigt trevlig och ödmjuk). Vi började prata om resultat och jag berättade att jag tyckte det gick segt framåt för mig, att min kropp känns svag trots över 1 års seriös träning. Men Jenny, sa hon då. Det är ju för att din återhämtning är så dålig. Jag hade nämligen i meningen innan just berättat att jag alltid blir väckt flera gånger per natt och att livet i en småbarnsfamilj inte bjuder på så många lugna stunder.

Hon sa det så självklart. La ingen värdering i det. Bara såg mig i ögonen och konstaterade att så är det.

Och därmed föll en tung sten från mina axlar. Kanske dags att cutta sig lite slack och satsa mer på vila och återhämtning. Ser otroligt mycket fram emot att lära mig mer om detta, vet ju att vi är fler som lever under samma omständigheter.



8 kommentarer:

  1. Gud vad härligt!

    Jag är ju själv lite inne på att plugga till hösten.

    SvaraRadera
  2. Tänk att saker alltid blir så självklara när det är någon annan som påpekar det!

    SvaraRadera
  3. Ja men eller hur! Ibland ser man fasiken inte träden för all skog :)

    SvaraRadera
  4. Så sant så sant!

    Den där bilden... Är det bara jag som har snuskig fantasi? ;-)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att få feedback och uppmuntring. Jag uppskattar oftast all feedback IRL och på bloggen, ALL hjälp tas tacksamt emot.) Kramisar!

    SvaraRadera
  6. Åååh guuuud vaaad rooooligt! Hoppas du har kul! Du fick mitt mail?
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad spännande! Det ska bli kul att få höra mer. Och vilken klockren iakttagelse - som småbarnsföräder är återhämtning inte så lätt att fixa till.

    SvaraRadera
  8. Så sant det där med återhämtning och så kul att du är igång!!! Riktigt spännande och jag är avis.... :)

    SvaraRadera