måndag 4 juni 2012

Rörd

Tusen tusen TACK för era generösa, öppenhjärtiga, varma, ärliga och peppande kommentarer på mitt förra inlägg. Jag är rörd! Och stärkt, för det går uppenbarligen att komma tillrätta med dessa känslor. Jag behöver helt enkelt prioritera det, och jobba jäkligt hårt. Ska fundera på vilken väg jag ska gå gällande det. Ni väckte många tankar hos mig och jag fick en hel del klokheter att tänka på. Tack!

Min självkänsla kommer och går och är långt ifrån så stabil som den behöver vara för att jag ska kunna leva fullt ut som jag vill och stå för den jag är och det jag har att ge. Ibland funkar det kanon, men så händer det något - litet eller stort - som triggar igång känslorna av otillräcklighet.

Den här gången är det utbildningen som satt griller i huvudet på mig. Samma sekund som jag anmälde mig till den, för ca tre månader sedan, kom stressen och pressen över att jag inte är tillräckligt vältränad, stark eller kunnig för att ge mig in på detta spår. För jag ÄR inte det. Men däremot har jag en grym inställning och en jättebra grundkunskap om kost, hälsa, livet, balansen som säkert fler av de mer vältränade saknar. Alla kommer vi ha olika styrkor och förkunskaper med oss in i utbildningen. Det förstår min hjärna när jag rannsakar situationen. Däremot kan jag absolut inte ta in det när jag hamnar i den där stress- och pressbubblan som får mig att närmast se i tunnelseende.

Jag är den jag är och jag behöver fokusera på just det. Jag vet att jag har en hel massa att ge och resten, ja det är ju det jag går utbildningen för att lära mig! Sedan kommer jag såklart att vara ödmjuk inför uppgiften som väntar mig. Fullärd blir man ju knappast på ett par månader, om än någonsin i detta yrke.

Tack igen för era kloka tankar, fortsätt gärna att kommentera detta ämne. Uppenbarligen är vi fler "duktiga flickor" som tampas med att vilja leva upp till någon form av perfektion och jag tycker det är toppen om vi kan vara öppna med det och stötta varandra.

KRAM till er alla!




5 kommentarer:

  1. Tack själv för att du delade med dig! :)

    SvaraRadera
  2. Säger som Lovisa! Det är modigt att skriva om sådant på samma sätt som det är nyttigt att läsa om "duktiga tjejer"-syndromet som många lider av!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vem fan är stabil?! Ursäkta nu, men inte jag i alla fall. Vissa dagar kanske jag känner mig stabil, men jag är det då inte. Min lösning på problemet är acceptans. Jag har valt att acceptera att jag inte är stabil och att jag svänger omkring hela tiden i mitt mående. Då blev allt mycket lättare! :)

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Viktigt att vara öppen med detta känner jag.

    Och Mato - dina ord tar jag verkligen till mig. Tack.

    SvaraRadera
  5. Som jag skrev i din kommentar hos mig: jag tycker att det är viktigt att våga vara svag och våga ta upp sådant som är svårt. Jag menar hey, livet är inte bara ljust och lätt. Precis som Mato skriver - vem fan är stabil? INTE JAG. Jag har fått jobba med mig själv fruktansvärt mycket och accepterar den jag är. Det blev liksom lättare att göra det än att försöka förändra mig för andra människors skull. Det blir faktiskt lättare :) You rock! Glöm inte det.

    Kram!

    SvaraRadera