fredag 1 juni 2012

Lovely lunch och många tankar

Ledig idag med avsikten att plugga. Istället har många många tankar tänkts, vänts och vridits på. Några tårar senare har jag kommit till klarhet, eller i alla fall på god väg mot klarhet, med funderingar och oro som jag känt under hela våren. Detta får ett eget inlägg senare ikväll eller under helgen. Viktiga saker förtjänar mycket plats.

Nu har jag avnjutit en supergod lunch bestående av plättar gjorda på banan, glutenfria havregryn och ägg, stekta i Cocosa. Till det kesella och färska jordgubbar. Och en smoothie på kesella, avokado, frysta hallon, mjölk och proteinpulver med vaniljsmak. Avslutade med ett kokt ägg.

Mätt och belåten tänker jag nu ta en lång pw i ösregnet med Mari Jungstedts senaste deckare i öronen. Sedan dags att hämta mina små kärlekar på dagis och inleda veckans viktigaste arrangemang - fredagsmyset :)




5 kommentarer:

  1. Jag gillar gråt, gråta bör man! Kanske inte FULLT så ofta som jag men i alla fall ibland. Skönt med insikter, tror säkert att det blir bra. Njut nu av både PW och fredagsmys, jag längtar järnet!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också gråt. Gråt är förlösande och bra. Jag gråter när jag är ledsen och skrattar när jag är glad. Din lunch lät helt awesome. Min lunch blev mest stressig och kort och ledde till ett enormt sötsug som jag måste kämpa med hela långa kvällen. Fast å andra sidan har jag ordinerat mig själv vin ikväll när jag ska packa mitt liv i skilomässolådor och ja, det får bli mitt fredagsmys.

    SvaraRadera
  3. Det såg ju riktigt gott ut. Speciellt smoothin.

    Sv. Att skrona kunde gör så mycket. Längtar redan tills det är dag igen.
    Nu är jag anmäld på riktigt till Varvet så nu är det träning som gäller fram till den 18maj 2013 =)

    SvaraRadera
  4. Ibland måste man ge sig tid till att tänka klart sin tankar. Jag tror man missar det i all stress.

    Jordgubbar... åh vad gott!

    SvaraRadera
  5. åå låter som en underbar lunch! :)

    SvaraRadera